ME MYSELF & I ♥

Follow|Home
Friday 30 October 2020 | 23:34 | 0 comments

31 Oktober 2020

3 tahun berlalu without any new entries mungkin ada tapi aku delete
Baru terdetik nak check balik apa yang ada dalam blog
MasyaAllah sis! Gila cringe ye aku punya post sebelum nie
Semua aku delete
Aku tinggalkan mana yang aku nak tinggalkan je 
Hahahahah rasa nak mencarut dengan diri sendiri


Aku baru je beberapa hari genap 24 tahun
24 years old but me still feel young lorh
Hahahaha
Dua tiga harini aku banyak fikir

Bila umur dah 24 tahun nie
Aku banyak belajar benda yang selama ni aku fikir renyah 
Antaranya 
How to put make-up on my face
How to take care of my penampilan
How hard it is to get a work permanent ataupun contract
Think before talk (tapi kadang failed gak!) hahahaha
Terima dan dengar pendapat orang (tak banyak argue macam dulu)
And aku sedar tak semua orang suka pendapat kita
Selagi diaorang rasa pendapat diaorang adalah betul
It's mean you should shut up your mouth even kita ada benda nak luahkan

Aku bukan lah nak cakap kita tak boleh suarakan pendapat
But for me, selagi kita boleh elak satu kemungkinan untuk berlaku
Especially benda buruk macam bergaduh or tarik muka
Sebaiknya kita diam
In meantime, kita juga hormat orang 
Even kita tahu orang tu tak hormat pendapat kita hahahahha
But thats okayy lorh.
Lastly, aku cuba untuk control diri aku 
Aku cuba untuk tak tunjuk diri sebenar depan orang, takut orang terkejut
Dalam erti kati lain, my self-esteem hit the bottom rock 
Not like before hahahaha

So, semalam aku decided untuk deactivate aku punya acc Instagram
Aku rasa i just need to find my true self and fix myself 
Aku rasa acc Instagram tu buat aku terkejar sesuatu
Taktahu lah apa yang dikejar tapi for sure aku ada satu perasan
Apa orang tu yang ada, aku rasa nak ada
Apa yang orang tunjuk, aku pun nak tunjuk juga
Bila reflect balik, that's soooooo wrong!
That's just not me
Dan keputusan pun dah buat untuk deactivate acc Instagram (both acc)

Kenapa aku tak deactivate acc Twitter?
Heol! That's my source of happiness, news and more
Bagi aku Twitter is not a platform untuk orang show off
It's a platform where people rant out their heart 
Oh! Twitter juga tempat aku luah perasaan
A place where people don't even care whatever you said
Hahahahaha 
Jangan tanya bab Facebook, ada tapi macam takde 
Hahahahahaha

I would said 2020 is not that bad
Yes, true! early of the year muncul nya virus COVID-19
Tapi kehidupan tetap perlu diteruskan
Alhamdulillah, aku dapat kerja dekat government sector even contract
At least, aku dapat juga lah tolong mak bayar itu ini
Secondly, our family dapat beli kereta baru (not secondhand okay)
Kesian waja dah selalu sangat sakit, dari dulu kerja keras
Dah tiba masa untuk dia berehat dan buat kerja apa yang patut je
Thirdly, in 2020 juga aku jadi someone kakak ipar
Which mean adik aku (Idzham) dah kahwin
Aku pun dapat lah adik ipar
But nothing much yang berubah, everything masih lagi sama

Supposedly, this November aku grad
Tapi sebab COVID-19
Graduation pun kena tangguh, paling busuk pun dapat grad green-screen 
Hahahahah 
But i'm good tho
Tapi harapnya next year dapat lah naik pentas 
Hahahahahaha 

Tetiba rasa nak cakap pasal perasaan
Well you should know
Aku tak rasa nak bercinta or ada someone special macam dulu
Aku rasa better macam nie, hanya sekadar nak berkawan
Hanya sekadar ingin kenal dan tahu how they think on certain issues
Hahaha tak pelikkan? Sebab aku rasa ada je orang macam aku dalam dunia nie

Aku rasa nie je coretan aku kali nie
Taktahu bila pula boleh menaip panjang macam nie
Hahahahahaha
So, people please stay safe, take care of your hygiene
Don't forget to wear mask bila keluar
Jaga jarak sosial anda
Don't forget to bring your hand sanitizer wherever you go
And don't jadi babi on road 
Hahahahaha 
See you when i see you! 






0 Comments available :

Post a Comment